så förvirrande att ta bussen...??

hej hopp alla looosers!
hoppas ni haft en bra dag!
jag har tänkt på en sak... det här nya systemet med SL biljetterna... JAG ÄLSKAR SL SÅ TRO INTE ATT JAG BARA ÄR EN LITEN FJORTIS SOM GNÄLLER STUP I KVARTEN...
för er som lever i er egen lilla värld så kan jag nu berätta att det ska sluta säljas buss remsor, dom ska ersättas av acces-kort, man köper då ett kort och laddar det med så många resor som man känner för. toppen! jätte bra! slippa hålla koll på en papperslapp. MEN... hur blir det då med våra söta små gamlingar? en person med tex alzhimers kommer ju inte att få det lätt... och för er som tycker att man ska spärra in frvirrade människor kan antingen sluta läsa nu eller fortsätta att läsa så ska ni få lite uplysningar om vad den sjukdomen till en början gör med hjärnan.
för en persom som lever med alzheimers i ett tidigt stadie så kan ma klara sig mycket bra själv, men komplikationer tillkommer ofta vid stress och när nya saker ska läras in, dom kan mycket klart tex komma ihåg något från sin barndom men inte vad dom åt till middag dagen innan. så slutsats... i stressig miljö som kollektivtrafiken kommer ingen med alzheimers att kunna ta sig fram smidigt efter att dom lärt in remsan sedan länge.
barn får ofta busskort av skolan, bra.
MEN ibland så inträffar det att dom tappar kortet / behöver åka efter att det gått ut på kvällen, eller vid en allmänt Oplanerad resa, i så fall är det ju tur att varenda snorunge har en smartphon i fickan, så att man kan ta upp den och nu mera via en app fixa fram en biljett.... det går inte längre att skicka den kända SMS-biljetten... men va bra att ALLA har en så SMART  telefon... men vad händer med dom som inte har det? och dom har ju nu tagit bort alla biljett aoutomater som stod lite varstans förut.
att ta sig fram kollektivt kommer bli jobbigare än att gå en mil för någon som inte är mellan 15-30år och bor i stockholm...
finns de några synpunkter på detta? har jag fel? rätt? vill gärna höra lite vad folk tänker :D
kramis kramis ;)

Kommentarer
Postat av: madde madde maadde

Jag läste någon stans att dom pratade om att ta bort SMS-biljetterna också...

Svar: det var ju det jag skrev... knäppis! <3
Manicka

2013-02-05 @ 20:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0