hur lärare inte får behandla sina elever...

förutom allt det som är helt uppenbart som att man inte ska slå sina elever så finns det mer:
- aldig säga till en elev att den inte kommer klara kursen. (visst ska läraren kunna säga att det kommer bli svårt men aldrig att eleven inte kommer klara det)
- aldrig säga till en elev som frågar om en uppgift att den skka fråga sina vänner för din kamrat kommer inte ge samma instruktioner och chansen att du verkligen frågar bli mindre eftersom att (i alla fall jag) inte vill fråga dom, det är inte deras upgift att berätta för mig vad varje uppgift handlar om, det kanske är okej en gång men inte mer och då säger läraren det bara för att straffa eleven.
- aldrig straffa eleven.
- om eleven inte är på lektionerna eller i skolan så ska läraren inte skälla på eleven innan den har frågat varför den inte varit där...
- aldrig använda en härskar tecknik på en elev.
när läraren gör sånna saker så känner sig eleven inte välkommen och chansen att eleven går till lektionerna blir mindre, för vem vill känna sig dum och irriterande? nej då håller man sig heldre borta, right?

Kommentarer
Postat av: isac

vissa håller jag med om men inte alla! ... :)

2012-04-03 @ 20:23:54
Postat av: ami

håller med dig!

2012-04-04 @ 17:18:43
URL: http://silverlady.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför skulle inte en lärare få säga åt en att fråga nån annan i klassen? :)

Jag vet så många som skiter i lärarens instruktioner och sen springer och tjatar för de inte vet vad de ska göra att jag förstår att lärarna tröttnar.

2012-04-04 @ 21:19:24
URL: http://kombinationskristus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0